top of page
חיפוש
yossi9997

החלת"א #21- הצופפת וגם איחדת

הוועדה אישרה איחוד דירות פנטהאוז בפרויקט גאולה 14, אבל לא את ביטול הממ"דים בהן

לתב"ע 3440 (איחוד דירות) היו בסה"כ כוונות טובות. בגדול מה שהיא אומרת זה שאם מבקשים לאחד דירות, ניתן להצמיד לדירה המאוחדת את כל השטחים המוצמדים של 2 דירות המקור. וגם ששטחי השירות שלא ניתן לבטל (כי הם בנויים בפועל) יהפכו לשטח עיקרי, הנוסף על השטחים העיקריים המותרים.

רגע, מה??

נעשה את זה יותר פשוט. כל דירה הרי זכאית לכל מיני הצמדות- לדוגמא מחסן, חניה, חדר יציאה לגג, מרפסת, ממ"ד. 2 דירות יקבלו את אותן הצמדות, כפול 2. איחדתם אותן? תישארו עם כל ההצמדות הכפולות. רק מזכיר, שאת אותן הצמדות לא ניתן היה ניתן לקבל במידה ואושרה רק דירה אחת במקור. אז למה מראש לא לקבל את מקסימום הדירות המותר ואז לאחד ולהרוויח עוד שטח? לא לגיטימי? לגיטימי. אפשרי משפטית? אפשרי! וככה חושבים גם ברישוי. אבל בוועדה לא אהבו את שיטת הסלמי.

בפרויקט גאולה 14, שאוכלס לפני כשנה, אושרו ונבנו 91 יח"ד- המקסימום שהתב"ע מאפשרת. בקשת השינויים כללה איחוד דירות פנטהאוז, כך שבסוף יתקבלו 87 יח"ד, ו-3 ברכות שחיה פרטיות בגגות. בהתחלה ביקשו גם ברכה פרטית בחצר, אבל בסוף היא בוטלה, בעקבות ההנחיות המרחביות החדשות- כמו במקרה שכתבתי עליו כאן. כמובן שהוגשו מלא התנגדויות לברכות וזה משך הרבה תשומת לב, אבל את הוועדה דווקא עניין איך אפשר לבטל ממ"ד בדירות המאוחדות, עם תנאי בהיתר שאם יבקשו לפצל את הדירות בעתיד, יחזירו את הממ"ד.

ברישוי הסבירו שמדובר בקומה עליונה, שם הפגיעה קטנה בד"כ, ואם זה היה בדירה אמצעית והמשכיות הממ"דים הייתה נפגמת- לא היו מאשרים. (למרות שגם בדירה אמצעית קיבלנו את זה פעם). ולמה בעצם להרוס ממ"ד? למה לא רק לבטל? ברישוי ענו שמבקשים לתכנן את הדירות מחדש. שזה אומר בעצם שממ"ד נוסף, שאין בו צורך, הוא תקיעה מיותרת.

אבל הוועדה לא אהבה את התרגיל, ולמרות שהתב"ע הופכת אותו לשטח עיקרי נוסף ולמרות ש"זאת דרך לגיטימית מבחינה משפטית לנצל מקסימום שטחים", הם החליטו לאשר את איחוד הדירות, אבל לא לאשר את הריסת הממ"ד. נא בעין.

אז באמת, הכוונות של התב"ע היו טובות וגם ברישוי מבינים שזאת התב"ע, זה מה יש וצריך לזרום איתה (לא בלי הערמת קשיים כמובן). רק לפני שאתם רצים ליישם את התרגיל, תתייעצו עם האדריכל שלכם וקחו בחשבון שברוב המקרים זה לא רלוונטי ולא אפשרי. אבל אם כן תצליחו- זו יכולה להיות אחלה בוננזה.


מעניין? תאמינו לי שגם את הקולגות והלקוחות שלכם זה יעניין. שתפו אותם!


ושיהיה המשך שבוע רגוע, חם ונעים






260 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page